Pilihanraya

Kemenangan bukti kerjasama PH-BN diterima rakyat – Nazri

ADUN Simpang Jeram, Nazri Abdul Rahman yakin kemenangannya semalam merupakan bukti kerjasama Kerajaan Perpaduan antara PH dan Barisan Nasional (BN) diterima oleh rakyat.

Dipetik laporan Awani, Nazri berkata kemenangannya dan Suhaizan Kayat di Parlimen Pulai telah mematikan stigma kononnya kerjasama dua blok politik itu ditolak rakyat.

“Bagi saya ini bukan kemenangan saya seorang, sebaliknya adalah gabungan antara PH dan juga BN yang mana saya juga mengucapkan terima kasih kepada barisan jentera kedua-dua gabungan parti ini.

“Tanpa kerja keras atas kerjasama ini, tidak mungkin saya akan dapat meraikan kemenangan ini dan ini bukan kemenangan saya seorang, tetapi semua (PH-BN),” katanya ketika ditemui di Pusat Penjumlahan Rasmi Undi di Dewan Jubli Intan Sultan Ibrahim, Muar

Nazri yang juga seorang jurutera meraih 13,844 undi menewaskan Mohd Mazri Yahya yang meraih 10,330 undi manakala calon Bebas S.Jeganathan hanya mendapat 331 undi.

Mengulas lanjut Nazri berkata, beliau juga meletakkan tekad untuk memastikan semua janji yang ditawarkan kepada pengundi sepanjang tempoh 14 hari berkempen akan dapat ditunaikan sesegera mungkin.

“Insya-Allah apabila saya diberi mandat ini beberapa janji pilihan raya akan cuba saya penuhi secara keseluruhannya dalam tempoh sepenggal ini

“Saya akan berjumpa dengan pengundi juga untuk mengucapkan ribuan terima kasih kepada mereka yang mana tanpa sokongan mereka, siapalah saya dan tidak akan dipilih sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN),”ujarnya.

Selain itu beliau turut mengucapkan terima kasih kepada dua pencabarnya dan memohon kerjasama mereka untuk membantu membangunkan DUN Simpang Jeram ini.

“Mereka semua adalah sahabat saya dan saya mohon mereka pun bekerjasama dengan saya sepanjang satu penggal ini,” tambahnya dipetik laporan itu.

Related Articles

Back to top button