Global

PM Anwar bertukar pandangan dengan Megawati dalam pertemuan

Perdana Menteri , Datuk Seri Anwar Ibrahim mengadakan pertemuan dengan bekas Presiden Indonesia, Megawati Soekarnoputri pada Selasa.

Dalam pertemuan di Kompleks Seri Perdana, Putrajaya itu, kedua-dua mereka bertukar pandangan mengenai hubungan antara dua negara dan perbincangan mengenai pemindahan ibu negara Indonesia.

“Turut dibincangkan adalah soal tantangan semasa yang dihadapi meliputi pelbagai aspek dan bagaimana kedua-dua saudara serumpun ini bekerjasama mencari solusi demi manfaat bersama.

“Mendoakan semoga Ibu Megawati dan keluarga terus diberi kesihatan dan kekuatan, Insya-Allah,” kata Anwar menerusi satu hantaran di Facebook.

Megawati hadir ditemani oleh anak perempuannya, Maharani Nakshatra Kusyala Devi yang juga Ketua Dewan Perwakilan Rakyat Republik Indonesia (DPR RI) yang sebelum ini sempat mengadakan pertemuan dan perbincangan dengan Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Johari Abdul.

Melalui hantaran di Facebooknya juga Anwar menyampaikan ucapan tahniah kepada Megawati yang menerima penganugerahan Ijazah Kehormat Doktor Sains Sosial oleh Universiti Tunku Abdul Rahman (UTAR) pada Isnin.

Beliau turut menyatakan harapan hubungan antara Malaysia dan Indonesia akan terus diperkukuh.

Related Articles

Back to top button