Politik

Kongres AMK ruang untuk ahli bahas idea baharu

Anggota Angkatan Muda KEADILAN (AMK) yang bakal menyertai Kongres Nasional Tahunan di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC), Putrajaya hari ini diseru mendengar dan menghazam isu serta agenda parti untuk setahun mendatang.

Timbalan Ketua AMK Malaysia, Muhammad Kamil Abdul Munim dalam kata kata aluan pra-kongres melalui siaran media petang semalam berkata, kongres itu merupakan medan untuk mengemukakan idea dan cadangan baharu bagi memperbaiki pemerintahan Kerajaan Perpaduan dan juga perjuangan parti KEADILAN.

“Kongres KEADILAN adalah satu medan utama, khususnya bagi anggota menzahirkan pandangan, kritikan dan juga saranan bagi pimpinan yang ada, terutama apabila kita menjadi kerajaan memerintah.

“Sudah tentu kongres ini adalah medan untuk menggilap perjuangan kita serta memperbaharui tekad, iltizam perjuangan untuk memastikan segala agenda dan perancangan kita dapat dilaksanakan dengan jayanya

“Perjuangan kita lebih dua dekad ini tidak mampu dilaksanakan tanpa sokongan dan dukungan para anggota. Sudah tentu segala perancangan dan agenda yang dilaksanakan memerlukan sokongan dan dukungan daripada semua,” katanya dalam siaran tersebut.

Kongres Nasional 2023 Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) itu akan diadakan selama dua hari bermula hari ini.

Dijangka akan dihadiri 2,374 perwakilan dan 1,500 pemerhati kongres kali ini akan bertemakan ‘Memaknai Reformasi, Menjulang MADANI’.

Presiden parti Datuk Seri Anwar Ibrahim dijangka akan menyampaikan ucapan dasar sekali gus majlis perasmian kongres nasional pada 9 malam 25 Nov ini.

BACA LAGI: Berpolitik dengan matang, tak perlulah fitnah isteri PM – AMK Johor

Sementara itu tambah Kamil, kongres kali ini menyediakan ruang melontar idea baharu yang lebih segar untuk parti meneruskan kelangsungan perjuangan.

“Justeru saya memohon kepada anggota KEADILAN untuk hadir dan menyertai kongres pada tahun ini supaya ruang disediakan parti dapat diisi untuk kita manfaatkan merencana agenda yang lebih besar pada masa akan datang,” katanya lagi.

Related Articles

Back to top button