Umum

Buku ‘Anwar Ibrahim: Tenacious in Dissent, Hopeful in Power’ beri gambaran perjalanan politik PM Anwar

Buku ‘Anwar Ibrahim: Tenacious in Dissent, Hopeful in Power’ yang baharu dilancarkan pada Sabtu, memberi gambaran kepada pembaca mengenai perjalanan politik Perdana Menteri Malaysia ke-10 Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Buku yang ditulis Prof Dr Khoo Boo Teik itu turut menceritakan perjalanan Anwar yang penuh harapan dan tekad untuk mengubah nasib rakyat kepada yang lebih baik.

Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) dalam satu kenyataan berkata, buku berkenaan menganalisis kira-kira 50 perjuangan Anwar selama bertahun-tahun sebagai pelajar nasionalis Melayu, aktivis Islam, pemimpin yang semakin meningkat dalam kerajaan, pengganti yang dipilih untuk jawatan perdana menteri, reformis yang dianiaya dan pemimpin pembangkang yang bangkit melalui kepayahan dan cabaran.

Hadir pada majlis pelancaran buku berkenaan adalah Presiden ABIM Ahmad Fahmi Mohd Samsudin, Penasihat Kanan Penyelidikan Institut Penyelidikan Khazanah Prof Dr Jomo Kwame Sundaram, bekas Menteri Kesihatan Dr Lee Boon Chye dan Ahli Parlimen Petaling Jaya Lee Chean Chung.

Related Articles

Back to top button