Anwar

PM Anwar nasihatkan Ahli Parlimen jaga kehadiran di Dewan Rakyat

Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengingatkan Ahli Parlimen Kerajaan Perpaduan menjaga kehadiran di Dewan Rakyat termasuk beretika ketika perbahasan.

Demikian kata Menteri Kerja Raya, Alexander Nanta Linggi, mengenai sesi taklimat pra persidangan Dewan Rakyat di Kompleks Seri Perdana, Putrajaya, hari ini.

“Perdana Menteri ingatkan kehadiran, perbahasan mesti baik dan berasas… taklimat lain adalah daripada Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Undang-Undang dan Reformasi Institusi) Azalina Othman Said.

“Ia berkaitan soalan dan rang undang-undang (RUU) dan Perdana Menteri juga ingatkan jaga korum (di Dewan Rakyat),” kata Ahli Parlimen Kapit kepada Bernama.

Taklimat berkenaan turut dihadiri Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dan Datuk Seri Fadillah Yusof serta Ahli Parlimen Kerajaan Perpaduan yang lain.

Persidangan Dewan Rakyat Penggal Ketiga Parlimen Ke-15 akan bermula dengan titah Yang di-Pertuan Agong, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar.

Sesi itu akan berlangsung selama 19 hari bermula esok sehingga 27 Mac ini.

Isu ekonomi, terutama berkaitan kejatuhan nilai ringgit dan kos sara hidup rakyat dijangka menjadi tumpuan pada persidangan Dewan Rakyat.

Related Articles

Back to top button