Politik

Saifuddin harap Anwar akan berkhidmat sebagai PM untuk penggal kedua

Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail berharap Datuk Seri Anwar Ibrahim akan berkhidmat sebagai Perdana Menteri untuk penggal kedua.

“Sekarang dalam penggal pertama, insya-Allah, sekarang dah ada kejelasan, untuk memasuki penggal kedua. Itulah impian kita,” katanya dalam episod Keluar Sekejap yang bersiaran pada Ahad.

Mengulas mengenai kesihatan Anwar, beliau berkata selain kecederaan bahu dan belakang, Perdana Menteri itu dalam keadaan “tip-top”.

“Dia lebih sihat daripada saya,” katanya.

Ditanya sama ada kerjasama Pakatan Harapan (PH) dengan Barisan Nasional (BN) akan diteruskan pada Pilihan Raya Umum akan datang, Saifuddin berkata bagi PKR, keputusan masih belum dibuat.

Sementara itu, Saifuddin turut menolak dakwaan Khairy bahawa Presiden Umno, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi adalah beban terhadap PH.

Beliau berkata, walaupun Umno dan DAP dilihat sebagai rakan kongsi yang tidak sehaluan bagi sesetengah pihak, mereka adalah “rakan kongsi dalam perjuangan” dalam konteks kerajaan campuran sekarang.

Oleh itu, katanya, adalah tidak adil untuk menyorot kesalahan masing-masing.

Beliau turut menambah bahawa Anwar telah mengajar PKR untuk setia kepada rakan mereka melalui tempoh sukar dan menerima kepelbagaian pendapat.

Related Articles

Back to top button