Nasional

Agong berkenan lawat Kementerian Pertahanan

Yang di-Pertuan Agong Sultan Ibrahim telah berkenan mengadakan lawatan kerja rasmi ke Kementerian Pertahanan pada hari ini.

Keberangkatan tiba Seri Paduka Baginda di Wisma Pertahanan telah disambut Menteri Pertahanan, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin dan Panglima Angkatan Tentera Malaysia (ATM), Jeneral Tan Sri Mohammad Ab Rahman.

Hadir sama Timbalan Menteri Pertahanan, Adly Zahari, Ketua Setiausaha Kementerian Pertahanan, Datuk Seri Isham Ishak, Panglima Tentera Darat, Jeneral Tan Sri Muhammad Hafizuddeain Jantan, Panglima Tentera Laut, Laksamana Tan Sri Abd Rahman Ayob, Panglima Tentera Udara, Jeneral Tan Sri Mohd Asghar Khan Goriman Khan dan pegawai-pegawai kanan ATM.

“Seusai keberangkatan tiba, Seri Paduka Baginda telah berkenan menandatangani buku lawatan dan seterusnya menerima sembah taklimat dari Ketua Setiausaha Kementerian Pertahanan berkenaan struktur organisasi dan profil kementerian, Kertas Putih Pertahanan (KPP), Pelan Strategik MINDEF (PSM) 2021-2025, Dasar Industri Pertahanan dan Keselamatan Negara (DIPKN), Kekuatan Aset Strategik, Perolehan Aset Utama, Pelupusan Aset Usang dan Projek Pembangunan Utama.

“Lawatan rasmi ke Kementerian Pertahanan ini adalah merupakan lawatan yang julung kali dizahirkan Seri Paduka Baginda ke atas organisasi Kementerian-Kementerian di Malaysia sejak menaiki takhta sebagai Ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong Ke-17,” kata Kementerian Pertahan dalam satu kenyataan, hari ini.

Kementerian Pertahanan dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) menjunjung kasih di atas kesudian Seri Paduka Baginda selaku Pemerintah Tertinggi Angkatan Tentera Malaysia bercemar duli mengadakan lawatan kerja rasmi ke Kementerian Pertahanan.

Related Articles

Back to top button