Pilihanraya

Kemenangan calon Kerajaan Perpaduan demi kemaslahatan pengundi Kuala Kubu Baharu – Angkatan Muda Harapan

Angkatan Muda Harapan menggesa pengundi yang layak mengundi pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Kubu Baharu (KKB) untuk memenangkan calon Kerajaan Perpaduan, Pang Sock Tao pada pilihan raya itu.

Ketua Penerangannya, Ammar Atan berkata, kemenangan Pakatan Harapan (PH) sebagai wakil tunggal Kerajaan Perpaduan pada PRK KKB ini akan memberikan impak yang sangat signifikan demi mewujudkan semak dan imbang di kawasan Hulu Selangor.

“Isu rakyat (akan) dapat disuarakan secara telus di dalam dewan rakyat mahupun Dewan Undangan Negeri demi kemaslahatan pengundi Kuala Kubu Baharu khususnya.

“Ayuh, kita tolak budaya politik lama yang menindas keperluan rakyat dan hanya mengutamakan ‘political interest’ demi survival politik peribadi.

“Ketulusan dan integriti seorang wakil rakyat adalah penting dalam menjaga kepentingan masyarakat,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Menurut Ammar yang juga Naib Ketua Pemuda AMANAH, hal berkenaan perlu diberikan pendedahan kepada rakyat khususnya pengundi di KKB akan peri penting semak dan imbang dalam sesebuah pentadbiran.

“Pilihlah seorang calon wakil rakyat yang setia kepada kepentingan rakyat KKB serta seorang calon yang jujur dan berintegriti,” ujarnya.

Dalam pada itu, beliau turut mengajak semua rakyat di DUN Kuala Kubu Baharu untuk turun mengundi pada 11 Mei ini supaya matlamat utama mewujudkan semak imbang di Hulu Selangor terhadap isu setempat dapat dicapai pada PRK kali ini.

PRK KKB menyaksikan pertandingan empat penjuru membabitkan Pang Sock Tao sebagai calon Pakatan Harapan, Khairul Azhari Saut (Perikatan Nasional), Hafizah Zainuddin (Parti Rakyat Malaysia) dan Nyau Ke Xin (Bebas).

Ia diadakan susulan kematian penyandangnya, Lee Kee Hiong, 58, pada 21 Mac lepas akibat kanser.

Suruhanjaya Pilihan Raya menetapkan 11 Mei sebagai hari pengundian, manakala 7 Mei hari pengundian awal.

Related Articles

Back to top button