Politik

Pembangkang tak senang lihat keakraban PH-BN, kata Mat Sabu

Pembangkang disifatkan sebagai merasa tidak senang dengan perpaduan kukuh terjalin antara Pakatan Harapan (PH) dengan Barisan Nasional (BN).

Presiden AMANAH, Datuk Seri Mohamad Sabu, berkata perpaduan semua parti dalam Kerajaan Perpaduan semakin terserlah pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Pulai serta Dewan Undangan Negeri (DUN) Simpang Jeram.

Pembangkang yang semakin risau dengan perkembangan itu jelasnya memainkan sentimen mengelirukan rakyat untuk cuba memecahbelah kerjasama itu .

“Sekarang ini mereka takut… perpaduan kita membimbangkan mereka… sebab kalau perpaduan PH-BN berterusan hingga menang di Pulai dan Simpang Jeram nanti dan akan datang (PRK) DUN Pelangai, Pahang… gelombang hijau (Perikatan Nasional/PN) akan berakhir,” dakwanya ketika berucap pada Ceramah Mega Perpaduan MADANI PRK Parlimen Pulai di Taman Uda Utama, Perling malam tadi.

Turut hadir dalam program tersebut adalah Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim merangkap Pengerusi PH.

PRK Parlimen Pulai dan DUN Simpang Jeram masing-masing menyaksikan saingan tiga penjuru membabitkan calon PH, PN dan Bebas, dengan hari mengundi ditetapkan pada Sabtu ini.

Related Articles

Back to top button