Politik

KEADILAN Sabah bincang noktah kemiskinan – PM Anwar

Menoktahkan kemiskinan tegar dan isu kewarganegaraan di Sabah antara inti pati utama dibincangkan bersama Majlis Pimpinan Negeri (MPN) KEADILAN Sabah, kata Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Anwar yang juga Presiden KEADILAN berkata, MPN KEADILAN Sabah mengutarakan kepentingan memesatkan usaha menoktahkan kemiskinan tegar di negeri itu, selain turut menyatakan cadangan untuk mendepani perkara berkenaan.

“Saya terharu apabila nampak fokus itu ada (untuk mengatasi) masalah kemiskinan dan tidak ada kartu (dokumen) yang sah,” katanya kepada pemberita.

Terdahulu, beliau mengadakan perjumpaan khas dengan MPN KEADILAN Sabah yang turut dihadiri Ketua Wanita KEADILAN, Fadhlina Sidek Ketua Penerangan KEADILAN, Ahmad Fahmi Mohamed Fadzil dan Pengerusi KEADILAN Sabah, Datuk Sangkar Rasam.

Turut hadir, 26 Ketua Cabang KEADILAN Sabah antaranya Ketua Cabang KEADILAN Kota Belud, Datuk Mustapha Sakmud merangkap Timbalan Menteri Pendidikan Tinggi dan Ketua Cabang KEADILAN Kota Kinabalu, Datuk Christina Liew yang juga Menteri Pelancongan, Kebudayaan dan Alam Sekitar Sabah.

Ditanya tentang PRN Sabah ke-17, Anwar berkata perbincangan turut melibatkan persiapan menghadapi pilihan raya berkenaan di peringkat akar umbi dan bahagian parti itu, namun tidak mengulas lanjut.

Related Articles

Back to top button